صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با پا و زانو / چرا به درد جلوی زانو و اطراف کشکک مبتلا می شویم؟

چرا به درد جلوی زانو و اطراف کشکک مبتلا می شویم؟

درد جلوی زانو به دردی گفته می شود که در منطقه کشکک زانو و نواحی اطراف آن احساس می شود. عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد این درد بشوند. درد و التهاب کشکک زانو بیش تر در زنان دیده می شود و تقریبا 20 تا 25 درصد از دردهای زانو را به خود اختصاص می دهد. در ادامه این مقاله به بررسی درد جلوی زانو و اطراف کشکک، به صورت دقیق تر می پردازیم.

برای درمان درد زانو در کلینیک درمان درد دکتر بنفشه ولییان، از روشهایی نظیر پرولوتراپی ، اورتوکین تراپی ، پی آر پی و تزریق ژل به زانو استفاده می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن های 22896224 | 22896225 | 09029266688 اقدام فرمایید.

درد و التهاب کشکک زانو به چه علتی ایجاد می شود؟

به دلیل ساختار پیچیده و حساسی که زانو دارد، مطرح کردن یک دلیل مشخص برای این درد بسیار دشوار است؛ اما شایع ترین دلایلی که سبب ایجاد این درد می شوند عبارتند از:

درد جلوی زانو چه علائمی به همراه دارد؟

شایع ترین علامت این بیماری درد در پایین کشکک زانو است که پس از اتمام برخی از فعالیت ها از جمله بالا و پایین رفتن از پله ها و یا یک ساعت دویدن، تشدید می شود.در عین عدم تورم زانو، کشکک و نواحی اطراف آن نسبت به لمس حساس می شود.احساس درد در پشت زانو، صدا دادن زانو و خالی کردن زانو، از دیگر علائمی است که این بیماری به همراه دارد.

درد جلوی زانو

درد کشکک زانو چگونه تشخیص داده می شود؟

بعد از اینکه یک فیزیوتراپیست سوابق پزشکی شما را به طور دقیق بررسی کرد، یک معاینه فیزیکی کامل انجام می دهد. توازن و تقارن پاها، نحوه راه رفتن و دویدن بیمار، از دیگر مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین ممکن است برای بررسی دقیق تر پا، یک سری تست های تشخیصی ویژه ای انجام گیرد. معمول ترین این تست ها شامل تست های وحشت، زاویه‌ی Q، پاتلا آلتا و کلارک می باشد؛ که به کمک آن ها مشخص می شود که آیا محل ایجاد درد استخوان کشکک است یا خیر.
از عضلات پاهای بیمار نیز تست گرفته می شود تا در صورت وجود ضعف و یا عدم توازن، تشخیص داده شود. انعطاف پذیری عضلات پا به ویژه عضلات متصل به زانو نیز سنجیده می شود.
در نهایت با کنار هم قرار دادن نتیجه تمامی موارد بررسی شده و تست های گرفته شده، این بیماری تشخیص داده می شود.

چه روش های خانگی ای برای درمان درد جلوی زانو وجود دارد؟

درمان درد جلوی زانو توسط متخصصان درد، به چه شکلی انجام می گیرد؟

در این بخش به ذکر چندین مورد از روش هایی که توسط این متخصصین انجام می گیرد، بسنده می کنیم.

1. شاک ویوتراپی: پس از تعیین محل دقیق درد با لمس کردن آن ناحیه، ژل مخصوصی روی آن منطقه زده می شود. سپس با دستگاه مخصوص، امواج به آن ناحیه تابانده می شود. این روش درمانی بدون درد و بسیار راحت است و طی سه جلسه درمانی با فاصله یک هفته، انجام می گیرد.
  2. امواج اولتراسوند: پس از تاباندن این امواج از طریق پوست، ارتعاش هایی در بافت های عمقی ایجاد می شود که سبب گرم شدن بافت ها می شود. این افزایش دما سبب کاهش التهاب و تسریع بازسازی تعدادی از بافت ها مانند رباط ها، تاندون ها، بافت های فیبروزی و... می شود.
  3. لیزرتراپی: لیزرتراپی نتایج متعددی از جمله افزایش جریان خون موضعی، افزایش جریان لنف و کاهش تولید پروستاگلاندین ها به همراه دارد که نهایتا سبب بهبود علائم بیماری می شود.
  4. تزریق پی آر پی: در این روش پلاسمای غنی از پلاکت به مفصل مورد نظر تزریق می شود که درد را به صورت تدریجی تسکین می دهد.

روشهای غیرجراحی متعددی در کلینیک درد دکتر بنفشه ولییان برای درمان درد عصب سیاتیک به دردمندان گرامی پیشنهاد میشود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و همچنین چگونگی انجام آنها از طریق تماس با شماره تلفن های 22896224 | 22896225 | 09029266688 اقدام فرمایید.