صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با پا و زانو / آرتروز مچ پا از علائم تا انواع روش های درمان

آرتروز مچ پا از علائم تا انواع روش های درمان

آرتروز یک اصطلاح عمومی برای بیش از 100 بیماری است. کلمه آرتروز به معنای التهاب مفاصل است. درد، سفتی و تورم می تواند ناشی از التهاب باشد. در آرتروز، غضروف صاف بالشتکی در مفاصل به تدریج از بین می رود و در نتیجه استخوان ها روی یکدیگر سایش می کنند. بافت های نرم در مفاصل نیز ممکن است شروع به فرسودگی کنند. آرتروز می تواند دردناک باشد و در نهایت منجر به محدودیت حرکت، از دست دادن عملکرد مفصل و تغییر شکل در مفاصل آسیب دیده شود.

برای درمان آرتروز مچ پا در کلینیک درد دکتر بنفشه ولیان از روشهای درمانی از قبیل تزریق کورتیکو استیروئید ، پی آر پی و ارتوکین تراپی استفاده می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن های 22896224 | 22896225 | 09029266688 اقدام فرمایید

علائم آرتروز مچ پا

علائم آرتروز پا و مچ پا اغلب عبارتند از:

1. حساسیت به لمس مفصل مچ پا
  2. درد هنگام حرکت دادن مچ پا
  3. مشکل در راه رفتن
  4. سفتی، گرمی یا تورم مفاصل پا
  5. درد و تورم بیشتر پس از استراحت، مانند نشستن یا خوابیدن

تشخیص آرتروز مچ پا

متخصص درد در مورد سابقه پزشکی شما می پرسد و آزمایشاتی را انجام می دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. معاینه فیزیکی شامل:

2. معاینه پاراکلینیکی شامل:

آرتروز مچ پا

درمان آرتروز مچ پا

بسته به علائم و علت آرتروز شما، ممکن است یک یا چند مورد از این درمان ها را داشته باشید:

درمان آرتروز مچ پا با ورزش

ورزش می تواند پاهای شما را قوی، انعطاف پذیر و بدون درد نگه دارد. حرکاتی که می توانند برای پاهای شما مفید باشند عبارتند از:

کاهش درد آرتروز با تغییر در سبک زندگی

درمان آرتروز مچ پا با روشهای درمانی در کلینیک درد

یکی از بهترین روشها برای درمان درد بیمارانی که به آرتروز مچ پا مبتلا شده اند؛ تزریق کورتیکو استیروئید در محل آسیب است. جهت درمان آرتروز مچ پا میتوان به تزریق اورتوکین prp و نیز اشاره کرد. در این روشها مقداری از خون بیمار به روش استریل گرفته میشود و بعد از سانتریفیوژ شدن، فاکتور های ضد التهابی آن جدا شده و بعد از پیدا کردن دقیق محل توسط دستگاه سونوگرافی به مفصل تزریق میشود. این روش ها از روش های جدید و موثر میباشند که به غضروف سازی،کاهش التهاب و در نتیجه درمان درد بیماران عزیز کمک قابل توجهی میکنند. انجام این روشهای درمانی، کاملا به صورت سرپایی بوده و بیمار قادر خواهد بود بعد از حدود 30 دقیقه از کلینیک ترخیص شود. همچنین بیمار میتواند از فردای روز تزریق به فعالیت های روزانه خود باز گردد. در صورت لزوم و تشخیص متخصص درد، پس از 4 هفته درمان می تواند برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر، تکرار گردد.

برای درمان درد زانو در کلینیک درمان درد دکتر بنفشه ولییان، از روشهایی نظیر پرولوتراپی، اورتوکین تراپی، پی آر پی و تزریق ژل به زانو استفاده می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن های 22896224 | 22896225 | 09029266688 اقدام فرمایید.