صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / تزریق پی آر پی چگونه به درمان درد کمک میکند؟

تزریق پی آر پی چگونه به درمان درد کمک میکند؟

پی آر پی یک روش درمانی کم تهاجم است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت برای ترویج بازسازی بافت نرم استفاده می شود. در این روش یک نوع داروی ترمیمی روند بهبودی بهینه جراحات را فراهم کرده و به کاهش درد کمک می کند. درمان پی آر پی همچین می تواند به بهبود زخم در تروما و آسیب مفاصل کمک کند. این تکنیک می تواند طاسی با الگوی مردانه را برطرف کند، رشد کاشت مو را تحریک کند و اثر سایر روش های زیبایی را تقویت کند. سلول های بدن که به بهبود و تولید سلول های جدید کمک می کنند پلاکت نامیده می شوند. پی آر پی به نواحی مورد نظر پوست تزریق می شود و سپس محیطی را تشکیل می دهد که به رشد کلاژن کمک می کند، بافت ها را بازسازی می کند و پوست شما را صاف و سفت می کند. پی آر پی چین و چروک ها را صاف می کند و بافت و رنگ پوست را جوان تر و در کل بهتر از قبل می کند.

پی آر پی روش درمانی جدیدی برای رفع آسیب دیدگی های بدن خصوصا آسیبهای لیگامانها ، تاندونها و مفاصل میباشد. اگر دچار آسیب در لیگامانها، تاندونها یا عضلات در ناحیه ی زانو، شانه، مچ پا و مفاصل کمری هستید و تمایل به عمل جراحی ندارید یا شرایط جراحی را ندارید؛ می توانید از تزریق پی آر پی استفاده نمایید.

تزریق پی آر پی چگونه به درمان درد کمک میکند؟

هنگامی که پی آر پی در محل درد یا التهاب تزریق می‌شود، عوامل رشد مکانیسم‌های درمانی طبیعی بدن شما را شروع می کنند و برای ترمیم بافت آسیب‌دیده و بازگرداندن عملکرد طبیعی بدن شما فعالیت می کنند. با کاهش التهاب، تسکین درد شروع می شود و می توانید بدون سفتی و درد ناشی از فشار داخلی و تورم اندام مورد نظر را حرکت دهید. درمان پی آر پی برای بیمارانی که روش‌های دیگر مانند تزریق استروئید و مسکن‌های خوراکی برایشان بی تاثیر است، گزینه خوبی است.

آیا پی آر پی تراپی ایمن است؟

مواد پی آر پی از خون خود بیمار تولید می شود، بنابراین پلاکت های خود او به عنوان تزریق پی آر پی استفاده می شود. در بیشتر موارد، بیمار هیچ واکنش نامطلوبی به تزریق را تجربه نمی کند. درمان پی آر پی نه تنها بی خطر است، بلکه در تسکین درد نیز موثر و قابل اعتماد است. همچنین کاهش تورم و ناراحتی را تضمین می کند. در درمان پیشرفته پی آر پی از غلظت بالایی از پلاکت ها استفاده می شود که غنی از فاکتورهای رشد هستند. درمان با پی آر پی به کاهش درد و افزایش ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند. همچنین می تواند به تقویت روند بهبود جراحات نیز کمک کند.

مراقبت بعد از پی آر پی مو

در سه روز اول از شامپویی استفاده کنید که PH متعادلی داشته باشد. حداقل تا شش ساعت پس از درمان از هیچ محصول مو استفاده نکنید. از سونا، اتاق بخار، شنا به مدت دو روز پس از درمان خودداری کنید. حداقل تا دو روز پس از درمان از ورزش شدید، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما خودداری کنید.

پی آر پی

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی یک روش درمانی جوانسازی صورت است که از پلاسمای خود فرد برای تحریک تولید کلاژن و انتقال سلولی استفاده می کند و به از بین بردن خطوط، چین و چروک ها کمک می کند. نتایج حاصل از درمان پی آر پی طبیعی و ظریف هستند و می توانند تا دو سال باقی بمانند. علاوه بر این، پی آر پی کم تهاجمی است، هیچ خطر واکنش آلرژیک ندارد و می تواند برای درمان تقریباً هر ناحیه از بدن بدون خطر عوارض جانبی استفاده شود، و برای بیمارانی که علاقه ای به تزریقات ژل ندارند، ایده آل است.

عوارض پی آر پی

از عوارض پی آر پی می‌توان به درد در ناحیه آسیب دیده اشاره کرد. برخی از افرادی که تحت درمان پی آر پی قرار گرفته اند از درد یا درد حاد در محل تزریق شکایت دارند.

1. عفونت
  2. بهبود نیافتن محل آسیب دیده
  3. واکنش آلرژیک
  4. لخته خون
  5. تغییر رنگ پوست

از دیگر عوارض گزارش شده ی پی آر پی هستند.

ورزش بعد از پی آر پی

شما باید از هر گونه تمرینی که باعث فشرده شدن مفصل تزریق شده می شود خودداری کنید. هرچه فشار بیشتری بر روی مفصل وارد شود، احتمال اینکه پلاکت ها در جای خود باقی بمانند و بتوانند بافت آسیب دیده شما را ترمیم کنند، کمتر می شود. همچنین باید از شنا و ورزش های آبی اجتناب شود تا محل تزریق به طور کامل بسته شود و بهبود یابد.

جراحی لیزری یکی از جدیدترین روشهایی است که برای درمان مشکلات دیسک کمر و دیسک گردن ، از قبیل بیرون زدگی و تنگی کانال نخاعی ، بدون نیاز به برش های بزرگ جراحی باز و به صورت سرپایی، در تهران توسط دکتر بنفشه ولییان، فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال درد انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی با کلینیک دکتر ولییان و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن های 22896224 - 021 | 22896225 - 021 | 09029266688 اقدام فرمایید.