صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بهترین کلینیک درد درتهران / کلینیک درد چه ویژگیهایی دارد و چه خدماتی در آنجا ارائه میشود؟

کلینیک درد چه ویژگیهایی دارد و چه خدماتی در آنجا ارائه میشود؟

درد یک مشکل پزشکی پیچیده است کَه تاثیر قابل توجهی بر رفاه جسم و روح ما دارد. آسیب های بافتی و یا محرک های مختلف می تواند پایانه های عصبی بافت و اندام ها را تحریک کند؛ به دنبال این تحریک، درد احساس می شود. کلینیک درد یک مرکز درمانی برای درمان انواع دردها، از جمله درد حاد، مزمن ماهیچه ای، مفصلی، استخوانی، سرطانی و... بنا شده است. در این مراکز درمانی، چندین متخصص با رشته های مختلف با یکدیگر همکاری کرده تا درد بیمار درمان شود و یا به حداقل ممکن برسد. هدف متخصص در این است که بیمار از درد و رنجی که متحمل می شود، رهایی یابد تا بتواند استقلال عملکردی گذشته خود را به دست آورد. معمولا پزشکان، بیماران خود را به منظور دریافت یک یا چند درمان خاص یاَ بهره‌ گیری از یک درمان مستمر، به فوق تخصص درد معرفی می ‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر ویژگی های کلینیک درد و خدماتی که ارائه می دهد، می پردازیم.

در کلینیک درد روشهای درمانی جهت تسکین دردهای حاد و مزمن، با روی کرد رفع علت ایجاد کننده درد ارائه می‌گردد. درمان دردهای سر و گردن، ستون فقرات، زانو و دردهای احشائی در کلینیک درد بدون نیاز به برش جراحی، تحت عمل های اینترونشن و بدون نیاز به باز کردن پوست توسط فوق تخصص درد انجام میشود.

روش کار در کلینیک درد به چه شکل است؟

متخصصان درد از مجموعه ای از روش های تشخیصی و درمانی جهت بهبود یافتن حال عمومی بیمار استفاده می کنند. ارزیابی ‌هایی که انجام می شود، غالبا شامل موارد زیر است:

درمان بیماران چند مرحله دارد؟

مرحله اول: در اولین اقدام، برای بیمار دارو تجویز می شود. در برخی از بیماران، درد با مسکن ها کاهش می یابد و امکان انجام فعالیت های روزانه وجود دارد.
مرحله دوم: در این روش از درمان های غیرتهاجمی مثل آب ‌درمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی استفاده می شود. این روش ها سبب افزایش حرکت در مفاصل و تقویت عضلات، ستون فقرات و یا اندام ها می شود.
مرحله سوم: در آخرین مرحله از روش های کم تهاجمی و جراحی های بسته مانند تزریق به ریشه اعصاب، استفاده می شود. در نهایت یک متخصص روانشناس بالینی و یا یک روانپزشک، بیمار را معاینه کرده و برای بهبود سلامت روح و روان بیمار تلاش می کنند.

کلینیک درد چیست
جراحی بسته یک سری مزایا دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

مراجعه به کلینیک درد چه مزایایی به همراه دارد؟

درمان در این مراکز چه مدت طول می کشد؟

طول مدت درمان همه بیماران یکسان نیست و وابسته به پیچیدگی و ترکیب درمان‌ هایی که تجویز شده می باشد. غالب بیماران یک دوره‌ درمان 3 تا 6 ماهه را طی می کنند و در این دوره، لازم است که هفته ‌ای 3 ساعت را به درمان اختصاص دهند و در کلینیک درد حاضر شوند.

این مراکز درمانی با چه هدفی بنیان گذاری شده اند؟

قطع درد و افزایش کیفیت زندگی‌ بیمار، هدف کلینیک های درد است. درمان در این مراکز مهارت‌ هایی را به منظور مدیریت درد مزمن فرد، به ارمغان می آورد و امکان بازگشت شخص به کار و فعالیت هایش را می ‌دهد.

چه زمان باید به کلینیک های درد مراجعه کرد؟

در زمانی که از دردی طاقت فرسا و طولانی مدت رنج می برید که به روش های درمانی پاسخ نمی دهد، و یا پزشک مراجعه به کلینیک های درد را توصیه کرده است. هرچه مداخله و درمان سریع تر انجام شود، نتایج بهتری حاصل می شود.

اوزون تراپی دیسک گردن در واقع یکی از جدیدترین متدهای درمانی غیرجراحی دیسک بوده که توسط دکتر بنفشه ولییان، بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن و به صورت سرپایی، انجام می‌شود. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت از کلینیک درد دکتر ولییان، با شماره تلفن 22896224 | 22896225 | 09029266688 تماس حاصل فرمایید.